13.3.05

Met de Rolls Royce scheuren over de vrije busbaan.

Vandaag, zondag tussen 17.30 en 18.00, reed ik vanuit de kempen richting Antwerpen op de E34.
Tot mijn verbijstering en nog meer tot mijn verontwaardiging, werd ik uiterst links, op het baanvak voorbehouden voor de bussen van het openbaar vervoer, voorbijgestoken door een Rolls Royce die doodleuk meende zich te moeten profileren als een rijke stinkerd met weinig scrupules door zeer uitdagend de verkeersregels aan z’n laars te lappen.
Zou het een fan van Walter Grootaers geweest zijn die in navolging van de snelheidsgoeroe ook meende dat hij kan bepalen welke - demokratisch tot stand gekomen – wetten ongepast zijn in een ultra-liberale samenleving waar het recht van de sterkste of de rijkste zou moeten gelden?
In alle geval lijkt me dit weer een mooi voorbeeld van iemand die van alles de prijs kent, maar van niets de waarde.
Normen en waarden tellen enkel voor wie de superboetes niet kan betalen...

Geen opmerkingen: